Nvidia Mendapat Kemunduran sebagai Permintaan untuk GPU Plummets Perlombongan

Nvidia Mendapat Kemunduran sebagai Permintaan untuk GPU Plummets Perlombongan

Dua belas bulan yang lalu telah menarik untuk pengeluar kad grafik. Kedua-dua AMD dan Nvidia mendapat manfaat daripada penggambaran cryptocurrency tiba-tiba kegilaan. Bagi syarikat yang kedua, mereka mungkin telah melebih-lebihkan populariti tren ini. Oleh itu, kini terdapat lebihan inventori GPU, yang menimbulkan masalah sendiri.


Crypto Mining Membawa

Memandangkan kenaikan harga cryptocurrency secara besar-besaran sepanjang akhir tahun 2017 dan awal 2018, trend yang menarik berlaku. Lebih khusus lagi, terdapat peningkatan besar dalam permintaan untuk GPU. Untuk Nvidia dan AMD, ini dianggap sebagai perkembangan positif. Boleh menjual lebih banyak unit kerana trend ini adalah bonus.

Sekarang segala-galanya telah kembali normal, permintaan untuk GPU semakin merosot. Nvidia mungkin telah meninggikan populariti penambangan cryptocurrency selepas semua. Selepas mengumumkan tiada generasi baru GPU akan dihasilkan tidak lama lagi, syarikat itu kini mempunyai masalah baru. Generasi perkakasan semasa mengalami lebihan bekalan. Ia juga salah satu sebab mengapa tiada perkakasan baru akan dibangunkan.

Keadaan ini tidak tepat apa yang diharapkan oleh orang ramai. Walaupun Nvidia tidak pernah meminjamkan ke atas perlombongan crypto ke tahap yang besar, nampaknya ramalan mereka telah dimatikan dengan sedikit margin. Oleh itu, ia masih dapat dilihat jika terdapat harga yang lebih rendah untuk kad ini bergerak ke hadapan. Unit-unit itu perlu dijual dalam satu cara atau yang lain. Para pemain telah bergelut untuk mencari kad dengan harga yang layak, tetapi nampaknya mereka akan beruntung dari sekarang.

Masa Depan Nvidia dalam Perlombongan

Satu perkara yang perlu diingat adalah bagaimana semua pasaran cryptocurrency dapat, dan akan, pulih. Oleh itu, diharapkan ramai pengguna akan memulakan perlombongan semula. Malangnya untuk Nvidia, salah satu rakan OEM Asia mereka telah kembali 300,000 GPU dalam prosesnya. Itu bukan perkembangan positif dan mewujudkan keadaan yang membimbangkan.

Selain itu, nampaknya penghantaran mungkin meningkat untuk sebab-sebab lain juga. Permainan PC masih menjadi industri yang berkembang pesat sejak sekarang. Dengan kad ini kembali dalam stok pada harga normal, banyak jualan dapat dihasilkan dengan cepat. Bagi Nvidia, ia mungkin mengambil beberapa suku sebelum mereka boleh memindahkan unit utama. Sukan Asia 2018 yang akan datang mungkin menjadi pemangkin dalam hal ini.

Sama ada Nvidia akan menyalahkan perlombongan crypto untuk perkembangan ini masih tidak jelas. Firma itu nampaknya melebihkan permintaan, tetapi itu diharapkan. Cryptocurrency adalah industri yang tidak menentu dan harga semasa jauh dari menarik. Oleh itu, perlombongan berada di tahap rendah di bahagian GPU, sedangkan ASIC masih dalam permintaan yang tinggi. Ini adalah satu keadaan yang menarik yang berhati-hati.

Berapa lama anda mengharapkan Nvidia untuk mencairkan inventori berlebihan mereka? Bilakah mereka akan mengumumkan penciptaan GPU baru? Beri tahu kami dalam ulasan di bawah.


Imej dari Shutterstock.

Like this post? Please share to your friends:
Tinggalkan Balasan

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: