Bagaimana Blockchain Membuat Data Besar Lebih Berguna & lembu; Live Bitcoin News

Bagaimana Blockchain Membuat Data Besar Lebih Berguna

Data adalah di mana-mana di dunia hari ini. Terima kasih kepada sambungan yang berterusan kami, cukup banyak perkara yang kami buat data dalam beberapa cara, dari membuat panggilan telefon untuk mengambil kenaikan.

Banyak perkara ini berlaku kepada pertumbuhan teknologi seperti Internet of Things dan pergantungan kita yang semakin meningkat pada telefon pintar dan alat peribadi yang serupa, tidak kira obsesinya dengan media sosial.

Berikut adalah fakta yang menghairankan: kira-kira 90% daripada semua data yang wujud dijana dalam tempoh dua tahun yang lalu. Itulah kadar perubahan yang mengejutkan.

Sebenarnya, pada 2020, terdapat 5200 gigabait data untuk setiap orang di dunia. Ia terlalu banyak data bagi manusia untuk membungkus kepala kita.

Apabila kita menganalisis dengan betul walaupun, menggunakan teknologi yang tepat, data itu boleh menjadi amat berguna. Ia menyediakan pelbagai jenis pandangan penting tentang tingkah laku, tabiat, dan dunia di sekeliling kita.

Apabila digunakan dengan betul, data boleh digunakan untuk meningkatkan pengalaman sehari-hari kami secara dramatik, memberikan kami pengiklanan yang lebih baik dan lebih tepat, dan membantu menyesuaikan produk dan perkhidmatan dengan keperluan kami.

Malangnya, itu tidak berlaku dalam sistem semasa. Dari penggunaan data yang tidak cekap kepada penyalahgunaan privasi yang sebenarnya, ada banyak peningkatan dalam ekonomi data semasa.

Mari kita lihat pada keadaan semasa.

Masalah dengan data

Ia menggoda untuk berfikir bahawa kami hanya menghasilkan data dalam aktiviti dalam talian kami. Walau bagaimanapun, dalam kenyataannya, kami sebenarnya menghasilkan banyak data di luar talian juga.

Peranti seperti telefon pintar merekodkan banyak tentang kami, dari data lokasi kepada maklumat mengenai bayaran kami dan jenis aktiviti yang kami nikmati.

Data luar talian semacam ini sangat penting kepada syarikat, kerana ia boleh digunakan dalam pemasaran untuk menyasarkan iklan pada pelanggan yang paling mungkin merespon. Ia juga boleh digunakan dalam penyelidikan dan pembangunan, untuk meningkatkan produk akhir.

Masalahnya terletak pada bagaimana data digunakan. Walaupun perusahaan menghabiskan banyak masa dan sumber untuk mengkaji dan memperbaiki data kami, nampaknya tidak meningkatkan pengiklanan dan pemasaran.

Pelanggan masih cenderung untuk melihat iklan dalam talian sebagai mengganggu dan tidak relevan dan mengambil sakit yang hebat untuk menyekat mereka. Kira-kira 615 juta peranti di seluruh dunia menggunakan perisian larangan iklan, dan ia menyangka bahawa bilangan itu bertambah sebanyak 30% tahun ke tahun. Orang bosan dengan iklan yang tidak berfungsi.

Lebih-lebih lagi, pelanggan tidak dapat mengawal data mereka. Ini boleh merasakan pencerobohan privasi dan sangat tidak adil apabila syarikat boleh mendapatkan keuntungan dari maklumat mereka sambil memberikan sedikit balasan.

Skandal Cambridge Analytica (di mana Facebook membenarkan pihak ketiga menuai data pengguna untuk digunakan dalam kempen politik) adalah peringatan serius tentang bagaimana data boleh disalahgunakan oleh syarikat besar.

Jadi bagaimana kita boleh mengubahnya? Bagaimanakah kita dapat memastikan data pengguna dapat digunakan dengan lebih baik, sementara memberi ganjaran kepada pengguna sendiri dengan adil? Teknologi blockchain boleh menjadi satu penyelesaian.

Model yang lebih baik

O2OPay adalah satu syarikat yang mahu mengembalikan kuasa kepada pengguna individu dengan membayar mereka untuk data mereka. Pengguna akan menerima token sebagai balasan untuk data luar talian yang mereka hasilkan, token yang mereka dapat menukar wang dan menggunakan dalam transaksi dunia nyata.

Dengan cara ini, pengguna mendapat lebih banyak maklumat berbanding data mereka. Mereka dapat memilih dan mengetahui siapa yang menggunakannya, dan mereka mendapat pahala yang adil untuk maklumat yang mereka hasilkan.

Tetapi itu bukan di mana faedahnya berakhir. O2O juga memastikan data ini disempurnakan dengan baik agar berguna dan bermakna kepada perusahaan. Dengan cara itu, ia boleh digunakan untuk mencipta pengiklanan lebih tepat dan tepat, serta R & D yang lebih berkesan.

Jadi pengguna mempunyai iklan yang lebih menyenangkan dan relevan, bersama-sama dengan produk akhir yang lebih baik yang lebih sesuai dengan apa yang sebenarnya mereka inginkan.

Sistem semacam ini memberi manfaat kepada semua orang. Ini cara yang lebih cekap dan cekap untuk menangani jumlah data yang kami hasilkan setiap hari, dan ia menghasilkan hasil akhir yang lebih baik untuk pelanggan, perniagaan, dan pengiklan.

Hanya satu lagi contoh bagaimana desentralisasi yang lebih besar dapat memperbaiki cara kita melakukan perkara-perkara dalam talian dan di luar talian, dan bagaimana teknologi blockchain adalah alat yang akan membantu kita mencapai ini.

Tonton video itu: Bagaimanakah kerja blockchain – Hanya Dijelaskan

Like this post? Please share to your friends:
Tinggalkan Balasan

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: